Dagens bilder

Åbo-dagen "firas" idag, 18.9.
Jag tog del av sightseeing i Åbo hamn med buss (gratis)
och
traskade runt på Forum Marinum, Suomen Joutsen och Bore (också detta gratis).


På väg in dit Silja och Sea Wind lastar


Fraktklarering


Väntefiler


SWL


Sandkajen


Algols tankar


MAFIs


Contti-kranen och Tankos (bakom kranen)


Pansio


Baltic Tank´s silon i Pansio


RoRo-kajen i Pansio


RoRo-kajen


Pansio


Baltic Tank
Teboil (TB)


Pansio


Aura å, sett från Suomen Joutsen


Finlands svan


Ombord på Suomen Joutsen














Pikku-Föri körde rundturer i hamnen (gratis)
kl.12, 13 och 14
Tyvärr var alla turer fyllda till siste man så jag kom inte med.
Men jag har ju sett hamnen från sjösidan tidigare


B som i Bore


BB-sidan




SB-sidan






Imorgon kommer Tre Kronor med kronprinsessan Victoria och prins Daniel till Åbo.
Lite trist att jag missar det, får ta det en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0